Dingen die ik niet begrijp. #1

Er zijn heel veel dingen die ik niet begrijp. Dingen waarbij ik denk: Waarom is dit?! Deze dingen heb ik op een rijtje gezet en wie weet heb jij een antwoord voor mij. Dit is nummer 1 van dingen die ik niet begrijp. Dit deel wil ik het vooral gaan hebben over dingen die ik niet begrijp aan mensen.  Waarschuwing: Dit wordt niet een heel positief artikel.

Het eerste wat ik niet begrijp aan mensen is waarom je als je op een marktje loopt, in het buitenland bijvoorbeeld maar het kan ook gewoon in Nederland zijn, dat mensen altijd zo moeten treuzelen. Ik ben iemand die ervan houdt om een beetje wat sneller door te lopen. Ik snap dat je wil kijken wat er verkocht wordt, maar moet je dan echt als een slak gaan lopen zelfs bij de kraampjes waar je sowieso niks koopt. Dit is de reden waarom ik een hekel heb om op een markt te lopen.

Wat ik ook niet begrijp aan mensen is waarom ze van alles zo’n groot probleem moeten maken. Dit zijn dan voornamelijk de meisjes. Het wordt er niet beter op als je er zo gigantisch over gaat zitten zeuren tegen iedereen. Heb je ergens last van, los het dan op en ga niet van een mug een olifant lopen maken, daar doe je andere mensen ook geen plezier mee.

603350_225924747543074_2077943052_n_large

Nog iets wat ik echt totaal niet begrijp is waarom mensen reclames maken voor dieren, mensen en kleine kinderen  (en ga zo maar even door) in nood. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze heel veel geld kwijt aan die reclame, waar toch bijna niemand iets meedoet. De reclame moet dan weer ‘terug verdiend’ worden waar heel veel donaties weer voor afgetrokken worden van wat er echt naar de dieren of mensen in nood gaat plus heel veel geld gaat naar de directeuren van die bedrijven wat zichzelf goede doelen noemen. Ik vraag me af hoeveel van het gedoneerde geld er dan daadwerkelijk naar die dieren of mensen in nood gaat.

Iets wat ik ook niet begrijp is als je te laat bent op school (dan bedoel ik dat je echt 1 minuut na de bel binnen komt lopen) je meteen een te laat briefje moet halen. Ten eerste duurt het nog 10 minuten om die hele school weer door te lopen en ten tweede was de leraar nog niet eens echt met de les begonnen. Echt ik begrijp dit niet, snap jij het? Vertel het me alsjeblieft.

xedfeg

Wat ik nog meer niet snap is waarom mensen zoveel geld uitgeven aan loterijen zoals bijvoorbeeld de staatsloterij of postcode loterij. De kans dat je iets wint is echt 0,000001% en als je iets wint, gaat daar al het geld nog vanaf wat je al die jaren wel niet voor die loterij betaald hebt om er aan mee te mogen doen. En dan is het in Nederland ‘crisis’. Nou met doe hoeveelheid mensen die meedoen met de postcode loterij valt dat absoluut niet te zien.

Sorry voor dit negatieve artikel maar ik moest mijn frustraties even kwijt. Haat me niet, morgen is het weer iets positiever.

Wat begrijp jij niet?

Een gedachte over “Dingen die ik niet begrijp. #1

Geef een reactie

