Jaloezie en onzekerheid.

;)

Iets waar ik zeker van weet dat iedereen het wel eens heeft meegemaakt is jaloers en of onzeker zijn. Zij heeft veel mooier haar dan ik, had ik dat ook maar. Haar blog is zo veel mooier dan die van mij, was die van mij dat ook maar. Ben ik wel goed genoeg? Ben ik niet te dik? En ga zo maar even door.

.

 

Jaloezie

Soms weet ik niet hoe ik met jaloezie om moet gaan. Ik probeer zo min mogelijk jaloers te zijn en dankbaar te zijn voor wat ik heb, omdat ik weet dat ik ook dingen heb die anderen niet hebben. Als nog is het zo verleidelijk om te zeggen “had/kon ik dat ook maar” want iedereen heeft wel eens iets dat een ander beter kan. Als er dingen zijn die jij ook wil, moet je niet in een hoekje gaan zitten huilen omdat jij het ook wil. Nee, ga ervoor. Werk eraan. Ik wilde graag een blog, waar ik iedere dag iets op zou plaatsen, dus dat heb ik gedaan. Nu ga ik niet naar andere blogs en jaloers zitten kijken om bij mezelf te denken dat ik dat ook zo graag zou willen. Natuurlijk gebeurt het wel eens dat we jaloers zijn. Ik heb ook regelmatig dat ik jaloers ben op een vriendin of op een vreemde, maar ik vind het ook heel erg als ik mezelf daar op betrap, want er is ook genoeg waar mensen bij mij over denken “wauw dat zou ik ook wel willen”.  Werk eraan, het hoeft niet in één keer te lukken, als je iets echt graag wil dan kan je het. 

 

AmenOnzekerheid

Ik ben best wel vaak onzeker over mezelf. Over hoe ik eruit zie, over school of over wat anderen van me denken, maar eigenlijk zou ik dit helemaal niet hoeven zijn. Wat maakt het mij eigenlijk uit wat anderen denken? Mensen hebben altijd wel heel snel hun oordeel klaar, ik zelf ook, maar wat je ook doet er zijn toch wel ergens mensen die het beter weten. Jij bent wie je bent en je bent prachtig. En zegt iemand wat naars over jou? Negeer het, of kom voor jezelf op. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar nadat je voor jezelf opgekomen bent voel je je zoveel beter en laat je ook zien dat je zelfvertrouwen hebt. Vaak zijn mensen die dit doen zelf ook heel onzeker en proberen ze dat te camoufleren door iemand anders af te kraken. Niemand kan jou vertellen dat je niet goed genoeg bent, dit ben je namelijk wel.

Wees dankbaar voor wat je hebt en kom voor jezelf op! 

 

Geef een reactie

