Gezonde snacks.

Healthy | via TumblrIn een blogpost van een paar dagen geleden, schreef bij mijn goede voornemens dat ik gezonder wilde eten.  Als je gezond eet wil je soms ook wel eens een snack. Ik ben al heel lang op zoek naar gezonde tussendoortjes. Ik kan nooit echt iets vinden wat mij echt aanspreekt, lekker lijkt en natuurlijk gezond is, dus ik ging op zoek naar dingen die me wel lekker leken en gezond zijn. Lees verder als je benieuwd bent naar de snacks.

1-vegan-gluten-free-peanut-butter-banana-pancakes

Als eerste banaan-ei pannekoekjes: Ingrediënten (voor 2 personen):

  • – 2 bananen
  • – 4 eieren
  • – twee snufjes kaneel
  • – olijfolie/zonnebloemolie

Hoe maak je het? 1. Schil de bananen, leg ze in een kom en prak ze fijn. Zorg voor zo weinig mogelijk stukjes! 2. Doe de vier eieren in de kom. 3. Doe ongeveer twee snufjes kaneel in de kom. 4. Mix de ingrediënten met een vork.  Roer tot het beslag een beetje bruinig is, weinig stukjes bevat en gemengd is. 5. Verwarm een koekenpan met een beetje olijfolie/zonnebloemolie. Zet het vuur halfhoog en laat het daarop staan, zodat je pannenkoeken niet aanbranden. 6. Nu giet je het beslag in de pan. Dit kan in één keer, maar je kunt ook meerdere kleine pannekoekjes maken. 7. Als het beslag wat opgedroogd is aan de bovenkant, kun je de pannenkoekjes omkeren. Je kunt natuurlijk ook voorzichtig een beetje spieken aan de onderkant of ze al bruin worden. De tweede kant van de pannenkoekjes hoeft minder lang te bakken dan de eerste kant. 8. Klaar ! Dit recept zou je ook kunnen gebruiken als ontbijt of brunch of lunch.

Fruit.

Als tussendoortje vind ik yoghurt met verschillende fruitsoorten altijd heel lekker. Ik doe altijd yoghurt in een schaaltje, doe er muesli door heen en leg er dan een aantal (bijv.) frabozen, aardbeien, blauwe bessen etc. op. Zo krijg je meteen je dagelijkse portie fruit binnen.

my mannequin can dance

Ook kun je als snack een appel nemen, hem door midden snijden, het klokhuis eruit snijden en dan besmeren met pindakaas en een beetje honing. Dit lijkt mij persoonlijk heel lekker, het zoete van de appel met het hartige van de pindakaas lijkt me lekker en het is niet ongezond.

IMG_3871

Guacamole is ook een gezonde snack. Ik heb hier een recept van geplaatst, hier de link.

wraps met zalm

Nog iets wat ik zelf heel lekker vind zijn wraps met zalm, kruidenkaas en sla. Heel makkelijk te maken en gezond en lekker. Je kunt in plaats van zalm ook iets met kip doen met een honingmosterd dressing of met ham en avocado. Zo kun je met wraps eindeloos variëren.

 

Wat is jouw favoriete gezonde snack?

Geef een reactie

