#DIY cute bow.

Dit schattige strikje kwam ik tegen op Pinterest. Ik vond het wel een leuk idee om na te maken en hier te laten zien hoe ik dit gedaan heb. Je kunt ze voor van alles gebruiken. Ik heb er één in het hoekje van mijn spiegel maar je kunt ze ook op fotolijstjes, kaartjes of cadeautjes plakken. Wil je weten hoe je dit schattige strikje maakt? Lees dan verder.

IMG_4414

Wat heb je nodig?

  • Potlood
  • Schaar
  • Lijm
  • Papier
  • (eventueel) Plakband

Hoe moet het strikje?

IMG_4395

Stap 1.

Als eerst knip je de 3 bovenstaande figuren uit. Dit kan in allerlei verschillende kleuren, je kunt bijvoorbeeld ook papier in verschillende printjes gebruiken en het zo naar jouw stijl personaliseren. Ik heb voor wit gekozen, omdat ik simpelweg niks anders in huis had.

IMG_4396

Stap 2.

Dan pak je als eerst de brilvormige vorm (zie hier boven) en smeer je op beide uiteinden een klein druppeltje lijm. (Pas op: een klein druppeltje lijm, je hebt al gauw te veel en daar word het niet mooier van.)

IMG_4398

Stap 3.

Als je de druppeltjes lijm er op hebt gesmeerd ga je ze naar binnen vouwen. Zorg dat je geen vouw maakt in het papier, het is mooier als de strikjes bol staan.

IMG_4402

Stap 4.

Nadat je het strikje ‘vorm hebt gegeven’ pak je het kleinste vormpje. Deze vouw je rond het midden van het strikje. Ik ontdekte later pas dat het misschien makkelijker was om deze stap als laatste uit te voeren je ziet zo waarom.  Zorg ervoor dat je aan de voorkant van het strikje geen plakranden ziet, vouw dat naar de achterkant zo heb je een mooiere voorkant.

IMG_4406

Stap 5.

Nu pak je het laatste vormpje en drup je een klein beetje lijm in het midden van het papier. Zorg ook nu er weer voor dat je niet te veel lijm neemt. Zo duurt het minder lang om te drogen en ziet het er mooier uit.

IMG_4407

Stap 6.

Als je dat allemaal gedaan hebt ziet het er zo uit. Ik kwam er zoals ik al zei hierbij achter dat ik misschien dat middelste stukje er nu pas omheen zou moeten doen, maar zo wil het ook prima.

Ik vind de strikjes heel leuk om overal en nergens op te hangen. Het vrolijkt alles gelijk een klein beetje op. Hopelijk heb je er iets aan.

Laat me weten als je het strikje ook gemaakt hebt, en of het is gelukt!

Een gedachte over “#DIY cute bow.

Geef een reactie

