Guacamole #Recept

IMG_3872

Guacamole is een van de dingen die ik het liefst eet. Het is ontzettend lekker bij verschillende (Mexicaanse) gerechten.
Ik eet het graag bij taco´s of tortilla´s maar ik eet het ook vaak als ik uit school kom, gewoon op een cracker.
Het is super simpel om te maken en ik vind het superlekker + het is niet ongezond aangezien het van allerlei soorten groenten is gemaakt. Wil je weten hoe ik het liefst guacamole maak? Lees dan verder

IMG_3863

Benodigdheden (voor ongeveer 2 pers):

1 avocado

1/2 ui

2 tomaten

zout

peper

knoflookpoeder (verse knoflook kan ook)

 

IMG_3864

Om te beginnen snij je de avocado zorg er wel voor dat je avocado rijp is, als je avocado aanvoelt als een appel is hij nog te hard, als het voelt als een gele banaan en je hem in kan drukken, dan is die rijp. Snij de avocado door de helft (om de pit heen) haal dan de pit eruit (dit gaat het makkelijkst als je er een stevig mesje in drukt en die er vervolgens weer uittrekt). Je kan dan de avocado voordat je hem gaat uitlepelen nog in blokjes snijden. Ik doe dit niet altijd want, als de avocado zacht genoeg is kun je hem makkelijk prakken met een vork.

 IMG_3865IMG_3866

Het makkelijkst is als je de avocado met een lepel ‘uitholt’. Doe het daarna in een schaaltje. Nu ga je de avocado goed prakken met een vork. Ik vind het altijd wel lekker als er nog een beetje wat grotere stukjes in zitten, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het helemaal fijn te prakken.

IMG_3867IMG_3868

Nu snij je de tomaten in kleine blokjes. Hou je niet van tomaat dan kun je ze natuurlijk ook weglaten of er maar 1 aan toevoegen. Zorg ervoor dat het sap van de tomaat ook goed door de guacamole gaat, dit maakt het weer makkelijker om het goed te prakken en door elkaar te roeren.

IMG_3869

Dan voeg je de tomaten en de ui toe, ik had geen verse ui in huis dus ik had even een klein handje uit een voorgesneden verpakking gehaald. Ik vind verse ui persoonlijk lekkerder dus dat raad ik dan ook aan maar, als je echt moeite hebt met het snijden van de uit etc. dan kun je natuurlijk net als ik ook voor de voorgesneden ui gaan.

IMG_3870

Dan voeg je de knoflook poeder (of verse knoflook), peper en een klein beetje zout toe en prak je het geheel nog eens goed door elkaar.

IMG_3871

Dit is hoe ik guacamole maak, zoals ik al zei eet ik dit heel graag uit school op een crackertje. Je kan er ongeveer 4 crackers mee besmeren. Ik eet er meestal twee en bewaar de guacamole dan in de koelkast voor de volgende dag of ik eet het los op wat ook heel lekker is.

Eet smakelijk!

Geef een reactie

